Vad händer egentligen med Sverige?

Nu är valet avslutat och resultatet var inte så särskilt överraskande, den borgeliga regeringen sitter kvar. Eller, jag måste ju säga förmodligen. Det är ju nämligen så att ett nytt parti nu kommit in i riksdagen, ett parti som får vågmästarrollen. Ett främlingsfientligt parti med bevisade rötter i bl.a. nynazism. Jag pratar självklart om Sverigedemokraterna. Medan valresultatet blev allt klarare la jag upp en status på facebook: "Just nu skäms jag otroligt över att vara svensk". Och det är verkligen så jag känner. Mina medmänniskor har röstat in ett extremistparti i riksdagen. Detta parti ska nu få lyfta sina frågor i riksdagen. Få nå ut med sin främlingsfientliga politik. Jag beklagar sorgen, för mig själv och för Sverige, för det här är början på något allvarligt. 2014 hoppas jag att alla har tagit sitt förnuft till fånga, för allas skulle.

Demonstration från Götaplatsen till Järntorget, vi uppskattades till ungefär 5000 människor när vi nådde Järntorget

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0