Min favoritplats part one!

Jag har skrivit så många oklara inlägg på sistone, så nu får jag skärpa mig en smula.
Tänkte berätta lite om en av mina favoritplatser som jag har haft äran att besöka två gånger: New York City

På gatunivå ser det ut ungefär såhär, lite asfalt, lite gula taxibilar och hus som inte ens kallas hus för att dom är så höga. Mest går man runt och får nackspärr för att det finns så mycket att titta på, dock ett ganska trevligt sätt att få det på!

 

 

































Om man vill kan man gå runt här:



Och leka att man är rik...

Men det är man inte, så man går till 21ct och köper skor för 5 dollar, som man sätter på sig och chillar på hotellets lilla takterass med:



När man har chillat klart kan man åka till Ellis Island och titta runt i emmigrantmuseét, eller till grannön och titta på frihetsgudinnan och leka turist, jag gjorde båda två!





Och nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på 127 hours, en liten fortsättning på detta inlägg kommer inom rnilig tid!
puss

Kommentarer
Postat av: freja

vi åker dit efter gymnasiet okej <3

2011-03-01 @ 21:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0